Εν μέσω οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, τα στοιχεία από το κέντρο κρατήσεων του δικτύου αγροτουριστικών καταλυμάτων Guest Inn παρουσιάζουν μια ενδιαφέρουσα εικόνα: μέχρι το τέλος Μαρτίου (και φυσικά πριν τα προβλήματα και τις ακυρώσεις που δημιούργησε το ισλανδικό ηφαίστειο) οι κρατήσεις από την ευρωπαϊκή και την διεθνή αγορά εμφανίζουν άνοδο της τάξεως του 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009, ενώ το ενδιαφέρον για διακοπές στη χώρα μας παρέμεινε αμείωτο ακόμα και κατά τη διάρκεια της "ηφαιστειακής κρίσης".
Ενδιαφέροντα συμπεράσματα για την πορεία του αγροτουρισμού στην Ελλάδα προκύπτουν και από τις στατιστικές κρατήσεων του δικτύου Guest Inn. Οι στατιστικές αφορούν το 2009, το οποίο ήταν μια δύσκολη χρονιά επηρεασμένη από την ευρωπαϊκή και παγκόσμια οικονομική κρίση.
Σύμφωνα λοιπόν με τις πληροφορίες που προέρχονται από το κέντρο κρατήσεων του δικτύου Guest Inn, αρκετές περιοχές της Ελλάδας παρουσίασαν αύξηση στις κρατήσεις του 2009 σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2008. Συγκεκριμένα η Πελοπόννησος παρουσιάζει μια αύξηση της τάξης του 5%, η Στερεά Ελλάδα μια αύξηση της τάξης του 2,5%, ενώ στις Κυκλάδες η αύξηση φτάνει στο 3%.
Όσον αφορά τις κρατήσεις ανά εθνικότητα, η Γαλλία παραμένει η κύρια αγορά του ελληνικού αγροτουρισμού με ποσοστό 75% το οποίο παραμένει σταθερό τα τελευταία χρόνια. Στις κρατήσεις του 2009 υπήρξε για πρώτη φορά κίνηση από τις ΗΠΑ με ποσοστό που φτάνει το 3%.
Στις προτιμήσεις του κοινού η Ηπειρωτική Ελλάδα παραμένει σταθερά πρώτη με ποσοστό 59% (έναντι 55,5% το 2008). Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κρήτη με ποσοστό 23,20%. Σε σχέση με τα τρία προηγούμενα χρόνια το ποσοστό προτίμησης στα καταλύματα που βρίσκονται κοντά στη θάλασσα παρουσιάζει μικρή άνοδο. Ωστόσο η μικρή διαφορά (45,17% βουνό – 54,83% θάλασσα) δίνει ξεκάθαρα το μήνυμα ότι για τη συγκεκριμένη αγορά η διαμονή κοντά στη θάλασσα δεν αποτελεί βασικό κριτήριο επιλογής προορισμού. Η μέση διάρκεια διαμονής ανά κατάλυμα παραμένει ανοδική από το 2005 και είναι ικανοποιητική.
Τέλος αξίζει να σημειώσουμε ότι το 60% των κρατήσεων για όλο το 2009 έγινε από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάιο, γεγονός που επιβεβαιώνει την διαπίστωση ότι η συγκεκριμένη πελατεία προγραμματίζει από νωρίς τις διακοπές της και αποφεύγει τις κρατήσεις της "τελευταίας στιγμής".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου